Zajímavé marketingové knihy dle Brand Brothers

Hledáte nějakou zajímavou knihu o marketingu? Zde Vám nabízíme seznam několika knih, které nám osobně připadají zajímavé, a které nás svým způsobem ovlivnily.

O reklamě

David Ogilvy: O reklamě

Tuto knihu považujeme za naprostou klasiku. Jejím tvůrcem je zakladatel jedné z nejvýznamnějších reklamních agentur, který ve svém prvním zaměstnání také pracoval ve výzkumné agentuře – slavném Gallupově ústavu. Nabízí proto nejen vlastní pohled na reklamu, ale také jej dokládá cennými souvislostmi z výzkumů trhu. Myslíme si, že proto by neměla chybět v knihovně nikoho, koho reklama zajímá a kdo se s ní denně ve svém oboru setkává.

Odkaz na online ukázky                                                       Odkaz na eshop
 

JGuerrilla marketingay Conrad Levinson: Guerrilla marketing

Čtení této knihy je podle nás velmi inspirující. Zabývá se kreativními marketingovými kroky s minimálními náklady. Podstatou jednotlivých námětů je vždy jasná měřitelnost (což je našemu pojetí marketingu blízké). Levinson termín guerrila marketing zpopularizoval již v 80. letech. Tato kniha je výčtem celé řady technik využívaných právě při guerrila marketingu. Obsahuje také velké množství praktických tipů, které jsou využitelné i v dnešní době. Právě proto je jednou z must have knih, pokud Vás zajímá marketing, nebo pokud chcete svoji firmu co nejvíce zviditelnit za co nejméně prostředků.

Odkaz na online ukázky                                                       Odkaz na eshop
 

Researching Customer Satisfaction & LoyaltyPaul Szwarc: Researching Customer Satisfaction & Loyalty: How to Find Out What People Really Think

Kniha detailně představuje výzkum spokojenosti zákazníků v celé své šíři. Dokonce nabízí pohled z obou stran, tedy jak ze strany zákazníka tak také ze strany dodavatele. V jejím rámci Vám budou představeny veškeré praktiky a možnosti, jak efektivně využít výzkum spokojenosti, na co si při něm dávat pozor a jak dosáhnout co nejlepších výsledků. Kniha zatím nevyšla v češtině.

Odkaz na online ukázky                                                    Odkaz na eshop
 

Marketing managementPhilip Kotler: Marketing Management

Marketing management je považován za bibli marketingu. Domníváme se, že díky svému svěžímu přístupu k marketingu si toto označení zaslouží. Kapitolu po kapitole na měřitelných příkladech ukazuje, že efektivní moderní marketing musí sloužit zákazníkovi, jinak nebude fungovat. Bez pochopení toho, co klient potřebuje a bez naplňování těchto potřeb, firma nemůže být úspěšná. Myslíme si, že by společnosti prospělo, pokud by si tuto knihu přečetli „povrchní kritici“ marketingu.

Kniha pokrývá veškeré zákoutí marketingového řízení – od základů marketingu, přes tvorbu marketingových strategií, až po zajištění trvalého růstu společnosti. Díky tomu, že autoři publikaci neustále aktualizují, reaguje kniha na dramatické změny podnikatelského prostředí.

Odkaz na online ukázky                                                       Odkaz na eshop
 

Marketing researchNaresh Malhotra: Marketing Research: An Applied Orientation

Malhotrova publikace Marketing Research přináší kompaktní pohled na celý proces marketingového výzkumu. Nabízí a popisuje celou řadu postupů, na které lze v současné době narazit při jeho realizaci. Pokud chcete získat co nejucelenější informace o průběhu marketingového výzkumu, pak je tato kniha dobrou volbou. Bohužel není možné najít ukázku této knihy, proto Vám nabízíme její obsah a dále pak ukázku z jiné edice tohoto titulu.

Odkaz na obsah knihy          Odkaz na online ukázky              Odkaz na eshop
 

 

Direct marketingLester Wunderman: Direct Marketing: Reklama, která se zaplatí

Direct marketing a výzkum trhu mají podle nás mnoho společného: měřitelnost a testování toho, co zákazníka zajímá. Proto v našem výčtu nemůže chybět tato kniha. Je životním příběhem Lestera Wundermann – zakladatele a průkopníka moderního direct marketingu. Je psána formou románu, který Vás provede celým životem pana Wundermanna včetně jeho úspěchů i neúspěchů. Představí Vám, jak se autor naučil dělat reklamu, která se opravdu zaplatí a představí Vám tvorby jedněch z největších kampaní pro American Express či Ford.

Odkaz na online ukázky                                                       Odkaz na eshop
 

Donald S. Tull, Del I. Hawkins: Marketing Research: Measurement and MethodDonald S. Tull, Del I. Hawkins: Marketing Research: Measurement and Method Donald S. Tull, Del I. Hawkins: Marketing Research: Measurement and Method

V ČR málo známá avšak skvělá 800 stran dlouhá kniha o výzkumu trhu. Doporučujeme těm, kdo chtějí proniknout skutečně do podstaty výzkumu trhu, správných metodik, spolehlivosti výzkumů a možných zkreslení výzkumů. Kniha nevyšla česky. Pokud se zapálenému čtenáři podaří objednat některý ze starších výtisků na Amazonu (aktuálně již kniha není v prodeji), bude velmi spokojen.

 Odkaz na eshop
 

Swoboda, Helmut: Moderní statistikaHelmut Swoboda: Moderní statistika

Swobodowa Moderní statistika vyšla již v roce 1977. Přes to do dnes neztratila svoji aktuálnost a čtivost. Statistiku a její souvislosti probírá živým, i laikovi pochopitelným způsobem. Nesklouzává však k povrchnosti. Člověku, který se statistikami pracuje, poskytne příjemné a současně velmi příjemné čtení. Kniha je již dostupná pouze v antikvariátech. Lze také stáhnout jako pdf z internetu.

 

 

David A. Aaker: Brand BuildingDavid A. Aaker: Brand building

Chcete správně vybudovat Vaši značku? Pokud ano, tato kniha je pro Vás jasnou volbou. Titul Vám objasní hlavní zásady a principy, které je nutné dodržovat. Kniha je navíc prošpikována řadou obrázkových příkladů. Při jejím čtení se nejen dozvíte důležité informace o procesu budování značky, ale určitě se i dobře pobavíte.

 Odkaz na online ukázky                                                       Odkaz na eshop
 

 

Naomi Kleinová: Bez loga - Bez prostoru,  bez volby, bez práceNaomi Kleinová: Bez loga - Bez prostoru,  bez volby, bez práce

V této rozsáhlé studii Naomi Kleinová odhaluje veškeré praktiky moderní marketingu. Uvádí, jak závratným způsobem rostl význam značek, až do té míry, že lidé si například nekupují jeany, ale Levi's apod. Kniha Vás opravdu překvapí odhalením rozměru obchodník praktik, se kterými se denně dostáváme do styku.

Odkaz na online ukázky                                                      Odkaz na eshop
 

 

 

Zajímavé marketingové knihy dle našich klientů a čtenářů webu

Zde budeme postupně zveřejňovat populární knihy, které nám doporučíte. 

 

Budeme rádi, pokud nám na email: info@brandbrothers.com zašlete tipy na knihy o marketingu a výzkumu trhu, které Vás zaujaly.